Tuesday 12 February 2013

Craving!~

Heyo!

Dup dap! Dup dap! 

Diam tak diam dah masuk minggu ke-36 baby dalam perut aku ni. Waa! Tak lama dah. Another 4 weeks to go (according to EDD given by the clinic lah, but some of my readings cakap yang baby can pop up whenever it want, anytime from now, LOL!). So scary mary ma!

Acapkali aku tanya pada diri, adakah aku betul-betul dah bersedia nak pikul tanggungjawab ni? Acapkali juga aku meragui kebolehan diri sendiri. Huhuk. Al-maklumlah, terasa diri ni masih tak matang dan bersikap bagaikan kanak-kanak ribena. Tapi aku yakin dengan ketentuan Allah, Dia tetapkan ini rezeki aku. Jadi mesti aku boleh pikul tanggungjawab ini. Dengan adanya sokongan daripada si dia tersayang dan juga keluarga dan rakan-rakan aku, insyaAllah, akan aku cuba pikul tanggungjawab ini sebaik yang boleh.., amin.. :')

Well, cukup dengan ayat-ayat berbunga-bunga dah. Aku sebenarnya nak bebel sikit pasal "craving", atau dalam bahasa jawanya "MENGIDAM". Ungkapan mengidam semasa mengandung memang tak dapat dipisahkan daripada wanita. Time mengandung ni lah masing-masing nak bermanja dengan orang tersayang, sebab apa, time ni kebanyakan yang permintaan si ibu mengandung akan ditunaikan oleh pasangan masing-masing. Hehehh. Pada pendapat aku, tak salah kiranya si ibu mengandung ni request nak makan itu, nak makan ini dari orang yang tersayang, sebab aku rasa tu salah satu cara mengeratkan kasih sayang dan juga cara encik suami nak tunjukkan perhatian dan cinta yang tidak berbelah bahagi kepada orang rumah masing-masing, sekaligus sebagai tanda terima kasih atas jasa si isteri mengandungkan dan bakal bertarung nyawa bagi melahirkan zuriat yang menjadi tanda cinta mereka itu. Tapi, permintaan si isteri pun haruslah berpada-pada ya!!

Heh, aku pun tak terlepas daripada situasi ni. Macam-macam la pulak aku teringin rasa nak makan time mengandung ni. Siap buat "to-eat-list" hoccay! Kau ada? :p 

Kadang-kadang kesian jugak dengan Mr. F aku tu. Kadang apa yang aku nak, dia tak suka pulak. Ah sudah, berlaku kecelaruan kehendak di situ. Tapi bila tekak ni da rasa nak sangat, alahai rasa macam nak nanges guling-guling nak jugak benda tu. Tapi aku takda lah sampai guling-guling. Gila nak guling-guling betul-betul, guna skill untuk memujuk aje sudeh:p

Untuk pengetahuan rakyat jelata sekalian, time aku tengah tulis post ni, aku tengah craving nak milo (T_T) Hoii!! Sekarang ni kronik betul. Asal pergi kedai je, nak pesan milo ais! Asal pergi mamak je, nak milo ais tabur! Tak pun mengatah milo! Padahal Mr. F aku tu paling tak gemar la dengan milo ni sebab dia ada sejarah hitam dengan milo. Ha Ha Ha. Mak aku siap cakap, kalau baby keluar nanti, mesti dia suka milo. Ha Ha Ha. Nasib lah bergaduh bapak dengan anak nanti :p

Baru lepas SMS Mr. F aku request milo ais satu. Ha Ha Ha. Tapi terpaksa tunggu dia baliklah baru dapat. Perot ni dah rasa bergelodak semacam mintak disuapkan milo (padahal baru lepas mencekik nasi tadi). Jap ye baby, tunggu edy balik nanti baru kita minom milo ais tabur, wehuu!! :p

Okay lah, nah aku selitkan gambar milo ais tabur untuk tontonan sekalian umat yang sedang sama-sama mengidam milo ais tabur macam aku (T_T). 

Ehsan Google!

Nak tido dulu lah kejap, nak mimpi milo ais tabur. Wuwuwu..

Bye!




0 comments:

Post a Comment

 

~ All About Us ! ~ Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template